torsdag 3 maj 2018

Vecka 18/träningsvecka 29

Den här veckan innehöll ett fart pass,  ett G1 på två timmar som dessutom innehöll sex stycken maxspurter på en minut. Ett G1 pass på en och en halv timma och som innehöll fyra stycken tröskel intervaller på tio minuter vardera och två stycken G1 på fyra timmar.
På måndag blev det ett fyra timmar långt G1 pass med stela ben. Det började i ett ganska så bra väder som snart övergick till att bli sämmre. Gråmulet och blåsigt, men regnet höll sig borta hela träningen i alla fall. Senare på kvällen så kom det några droppar regn men inga mängder. Tisdag morgon regnade det och var allmänt gråmulet. Jag och Fia(hunden) tog en morgonpromenad i regnet. Efter promenaden så kokade vi oss kaffe och gick ut till garaget för att skruva på cykeln. Träningen fick idag vänta tills senare på dagen. Träningen blev ett G1 på två timmar som också innehöll sex stycken maxintervaller på en minut. Kan ju säga att de där enminuterna var riktigt jobbiga. Jag körde varannan sittande och varannan stående.
I onsdags så blev det ett G1 pass på en och en halv timma med inslag av 4x10 min tröskel intervaller. Mellan intervallerna så körde jag G1 i fem minuter. Ett jobbigare pass än vad jag först trodde att det skulle bli. Troligen på grund av att jag körde utomhus och i varierande teräng. Det är svårt att hålla sig på tröskeln hela tiden utomhus men när träningen var slut så kollade jag den normaliserade kraften på intervallerna och såg att den låg väldigt bra, ja till och med lite över vad de skulle. Träningen kördes på tempocykeln med högprofilhjul fram. Det var inte så smart kan jag säga, det blåste en hel del och cykeln var i bland riktigt svårmanövrerad i kast vindarna. Torsdag tog jag en vilodag. Det passade bra att ta en vilodag i flera hänseenden. Efter några hårda träningspass var det dags för lite vila. Det passade också bra eftersom jag hade ett tandläkar besök efter jobbet, men också för att det regnade.
Fredag och äntligen lite sol tyvärr kan man inte säga det samma om värmen, den lyser med sin frånvaro. Träningsveckan är nästan tillända, det återstår dock två olika pass. Fredagens pass blev ett fart pass med 4 x maxspurter på 60 sekunder, 4 x 20/40 och 4 x 40/20. Lördagens träning var ett G1 pass på fyran timmar. Passet kördes i strålande solsken och på fina vägar runt Arvika och Eda. När jag kom till nordbykorset så mötte jag en bekant cyklist. Nämligen "Elof", han var ute och smög runt i Eda kommun. 
Veckans träning har fungerat jättebra tycker jag. Okej benen har protesterat litegrann, men jag har lyckats genomföra träningen bra ändå tycker jag. Bra har också min eviga kamp mot kroppsvikten gått. I höstas satte jag upp ett delmål och ett slutmål. Delmålet var att jag skulle gå ner tio kilo, det målet nådde jag den här veckan⚖🏁. Hur jag skall nå slutmålet är en annan femma, men jag skall ta mig tusan försöka i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar