tisdag 19 juni 2018

Master SM Tempo 2018

Idag är det dax att tagga upp för race. SM i tempo står på programmet och Torekov är orten och CK Bure är arrangör. Vaknar redan halv sex och klarar inte att somna om. Lika bra att stiga upp och äta lite frukost i stället. Anders Norelius komm på förmiddagen och flyttade in hos mig. Vi reser till Torekov någon timme innan jag skall starta.
Det stora samtalsämnet är höjden på framhjulet. Det blåser ganska hårt och mestadels från sidan vilket gör det svårt med ett allt för högt framhjul. När jag testade banan igår så hade jag ett 808 hjul på och det känndes vingligt. Så därför har jag redan bestämt mig för att gå ner på höjden till 404 i stället. När jag har bytt hjulet så märker jag att jag inte har någon frambroms. Jag byter klossarna och är nöjd med det.
En minut före mig startar Stefan Kuhl från cykloteket, och en minut bakom startar Martin Collander. Får en bra start tycker jag. Håller en hög kandens och bra wattsiffror. Men på de långa rakorna ser jag ingen Stefan, vilket jag borde gjort tyckte jag. Efter tio kilometer kommer svaret. Jag blir passerad av Martin! Strax efteråt blir jag även passerad av Tomas Nyberg också. Jag förstår ingenting. Efter vändningen så sjunker motivationen ner till noll, jag vill bara försvinna. Tillslut kommer jag iallafall i mål.
Jag åker direkt till bilen där jag kollar cykeldatorn och och får till min stora förvåning att jag satt nytt årsbästa på 20min gällande wattsiffror. När jag skall rulla fram cykeln till bilens cykelställ upptäcker jag att framhjulet inte snurrar! Va? Jag har kört 30 km tempo med bromsen på framhjulet! Jag kan ju bara konstatera att det ibland helt enkelt är så här i livet, bra och dåliga dagar beroende på bra eller dåliga beslut. Att byta bromsklossar var definitivt inte ett bra beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar