fredag 8 juni 2018

Vecka 23/träningsvecka 34

Äntligen börjar det nu lugna ner sig lite i träningsintensitet. Den här veckan innehöll bara fyra pass varav två väldigt snälla. Ett fart pass är tufft om man kör det som det skall köras. Alltså 6 x 1min max, 6 x 20/40 och 6 x 40/20 och alla på max. Däremot så är ju G1 pass på en timma väldigt mycket skönare, och sådan har jag två pass av. Det fjärde passet är ett G1 pass på en och en halv timme, okej den innehåller 7 x 30sek på max.
De nya hjulen har kommit från Mantel, även ett packet från cykelcity ligger i hallen när jag kommer hem från jobbet på måndag. Konstigt hur man är, man vet vad det är i paketen(det är ju jag som har beställt), ändå är man som ett barn på julaftonen när de kommer. Har lite svårt att hålla mig från att öppna paketen men väljer tillslut att träna först.
Måndagens träningspass blev ett G1 pass på en timma. Jag körde runt vackra Ränken, en tur på fyra mil. Ganska kuperad terräng, men så himmla vackert på sommaren. Känns skönt att kunna få ta det lite lugnare nån träning. Tror att jag kan behöva det efter en mindre bra helg i Stockholm. Efter träningen så blev det lite mekande. De nya hjulen skulle naturligtvis ställas iordning och förses med kassett och däck. Jag hade lovat två tjejer från jobbet att gå igenom deras cyklar inför den stundande tjejvättern också. Så det fanns att fixa med. 
Tisdags träningen blev mycket hårdare. Körde då ett G1 pass 1:30:00 med 7x30sek maxspurter. Det passet körde jag runt Skillingmark. Passade också på att testa de nya hjulen.
Onsdag och det skulle vara träningsfritt, och det blev det också. Men så är de det där med att tävla och få ha en nummerlapp på ryggen. Jag har inga tävlingar den här helgen men ändå har jag lyckats klämma in två motionslopp i stället. På onsdag körde jag två sjöar runt(läs egen berättelse). Mest för att få ett lite längre linjelopp i benen innan halvvättern.
Torsdagsträningen blev återigen ett tuffare pass. Tuffare i den bemärkelsen att intervallerna var tuffa. 6x1 min max, 6x20/40 och 6x40/20 kändes i redan trötta ben kan jag intyga. Men det här var näst sista hårda passet före SM , om man inte räknar in halvvättern. Halvvättern ja, varför detta? Jo jag blev tillfrågad redan i vintras av klubbkompisen Stefan Schützer om jag inte ville vara med ett gäng och köra. Behövde väl kanske inte tänka så länge eftersom jag viste att ett längre och hårdare lopp behövdes i närheten av midsommarn, och Danmarks UCI Gran Fondo. Det loppet är 178 km långt och går i Grindsted och gäller som kvaltävling för masterVM.
Men innan halvvättern så har jag fredagens pass att köra också. Ett mycket behagligt G1 pass på en timma. Så nu är det bara att packa bilen och resa ner till Motala imorgon bitti(läs lördag).
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar