torsdag 28 juni 2018

Vecka 26/träningsvecka 12

Efter att nu har tränat i 35 veckor och nått mitt stora mål för säsongen, nämligen att kvala in till UCI Gran Fondo World Championchip in Varese Italy så skulle man tro att luften går ur lite. Men icke, nu är det nya mål att sätta upp och förbereda sig inför. Det som nu är närmast är Swe-Cupen i Gottne. Närmaste mästerskap är Nordiska mästerskapen som i år går i Norge.

Den här veckan består egentligen av ett fart pass, 2 x G1 01:30:00ink 4 x 10min EB, G1 01:00:00, G1 05:00:00ink 10min EB varje timme och ett G1 04:00:00. En fruktansvärd tuff nystart på träningen, och jag inte hann att genomföra alla passen. Några blev också ersatta av Swe-cup tävlingarna i Gottne.
Måndag blev det en lugn tur med Annika, ett G1 pass på en timma runt Köla. Benen var riktigt trötta efter en hård veckas turnerande. På tisdagen så körde jag ett G1 01:30:00ink 4 x 10min EB. Men herre gud! Hur skall man få liv i benen? De fyra tiominutarna på EB var ju nästan som att försöka mörda ett par ben som redan var medvetslösa. Den sista tian orkade jag inte hålla i till 100%, men jag tog i allt vad jag hade.
Onsdagens pass blev ett G1 påss på fyra timmar. Efter tre timmar så är jag så trött att jag övervägde att ringa servicebilen för transport hem. Men jag gjorde inte det utan tvingade mig igenom sista timman. När jag kom hem så belsöt jag mig för att skippa resten av veckans träningsprogram. I bland måste man lyssna på kroppens signaler, och nu är de ganska så höljuda. Därför så tar jag vilodag idag(läs. Torsdag). Fredag är det resdag till Gottne och tävling i Swe-Cupen. Väljer därför att utnyttja tävlingarna där som träningspass i stället. Byter ut fartpasset och G1 01:30:00ink 4 x 10min EB mot tempot och linjeloppet. Återstår gör i så fall G1 passet på fem timmar, men det får jag helt enkelt stå över.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar