söndag 12 augusti 2018

Vecka 32/träningsvecka 18


Jag kände mig riktigt sliten på NM, men kan för den skull inte slå av på träningen just nu. Den här veckan har jag fem pass. Ett fart pass, ett G1 02:00:00ink 6 x 1min på max, ett G1 01:30:00ink 4 x 10min och två stycken G1 04:00:00.
Efter att NM mer eller mindre blev ett prakt fiasko för min del så är jag tillbaka i vardagsträningen igen. Vardagen har också återvänt när det gäller jobbet. Något ångestfylld cyklar jag ner till jobbet på måndags morgon. Som tur är så har jag väldigt mycket att stå i och reda ut efter fyra veckors semester så tiden går fort. Måndagens träning blev ett G1 på två timmar men 6x1 min på max. De enormt sega benen från NM var i alla fall något bättre, och det är jag glad över.
Tisdagens pass var ett G1 pass på fyra timmar ink. 5x1min 130+ kadens sista timmen. Nu kändes det mycket bättre faktiskt! De första 45 minuterna gick otroligt bra att hålla sig inom den nivån jag skall ligga på(5% över aerob tröskel). Det funkade också bra den närmaste två och en halv timma. Men efter fjärde 130+ kadensaren så kändes det jobbigt. Så väl hemma igen så var jag riktigt sliten. Men ändå så tycker jag att det var ett fall framåt från föregående vecka.
Onsdag blev en välbehövlig vilodag från träningen. Blev en del annat jobb. Gräsmattan(det som inte är uppbränt)klipptes och städade garaget i stället. En sväng till soptippen med skräp blev det också.
På torsdag så körde jag ett G1 01:30:00 ink. 4x10 min EB pass. Första tian blev riktigt bra, sedan så sjönk dom sakteliga i intensitet. Den sista tyckte jag var så dålig så jag trodde inte att jag nådde upp till mina gränsvärden. Men när jag kom hem och laddade ur cykeldatorn så såg jag att ja visst var de låga, men de höll sig faktiskt innanför i alla fall. Fredagen blev en blåsig dag, och då menar jag faktiskt riktigt blåsig. Blåsten ställde till med massor av trafikproblem på grund av nerfallna träd som låg över vägarna. Egentligen skulle jag ha kört ett G1 på fyra timmar men insåg ganska snabbt att det kommer inte att gå i blåsten. Därför blev det ett fart pass istället. Körde i rak motvind tills jag kört alla en minuters intervaller. Sedan vända jag och körde resten av träningen i medvind. Jösses vad lätt det gick.
Lördag och vädret var mycket lugnare, ja det blåste nästan ingenting. Starten på långa G1 pass är ganska tuffa i vanliga fall, men den här gången kändes det verkligen bra. Passet var det sista för den här veckan och var ett G1 pass på fyra timmar ink. 5x1min 130+ kadens sista timmen. Tisdagens fyra timmarspass kändes bra, men lördagens kändes ännu bättre faktiskt. En skön känsla så här i slutet av veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar