torsdag 16 maj 2019

Värmlandsserien LVG 2019 #1

Trångstad Räcers CK står som arrangörer får årets första deltävling i Värmlandsserien. Med start vid Tallåsen och målet är uppe vid Frykstastugan i Kil. Jag har inte kört Värmlandsserien på några år och vet inte hur många lopp jag kommer att köra i år heller, men några kanske det blir i alla fall. Just den här banan verkar ju rolig och är faktiskt riktigt tuff stundtals, så det blir nog en bra genomkörare inför helgen.
För första gången på mycket länge så åker jag och Jakob tillsammans på en tävling, kul att ha honom tillbaka igen även om det bara är Värmlandsserien som skall köras.
Själva tävlingen blev som jag befarade, stenhårda attacker från starten av elit cyklisterna. Jag var ytterst nära att flyga av efter fem hundra meter! Men på något vis klarade jag av att hänga kvar. Efter denna brutala start så tog jag mig upp i klungan och här var det betydligt lugnare att sitta. Men det går undan värre och hela tiden så är det körningar, vid minsta lilla motlut. När vi kommer fram till Nilsby så kommer den första mera riktiga backen, inte så lång men lite brantare. Här blir det körning naturligtvis och här flyger gubben av. Inget annat att vänta heller kanske, det bör ju vara skillnad på de som är 20-30 år än en lönnfet gubbe på 60! Jag får helt enkelt klara mig själv härifrån och in till målet i Kil. Jag slutar på en blygsam 22a plats. 
Vi får se om jag hinner köra några fler lopp i Värmlandsserien, det skall passa in i tävlingssäsongen i övrigt också. Det är fantastiskt vilken utveckling det blivit även i Värmland på cykelfronten. Det var dryga sjuttio startande idag och de flesta av dessa tränar regelbundet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar