söndag 19 maj 2019

Västerås 2-dagars Linje(Master-cup)

Linjebanan i Västerås är mera som ett GP lopp. En slinga på 5,5 km som skall köras 10 varv med start klockan 10.10. Idag så startar vi ihop med pojkar 14-15 viket gör att jag plötsligt har jag en klubbkompis i startfältet, Ludvig Nylén.
Jag går direkt i spets när mastern släpper iväg fältet. Här ligger jag stora delar av första varvet. Jag försöker att skapa en lucka till de övriga vid ett flertal tillfällen, men det är alldeles för lätt att komma in på hjul för den bakomvarande. Både varv två och tre så försöker jag att trycka på lite extra på ett flertal ställen men med samma resultat, ett långt led som snart återsamlats. Varven rullar på och snart är det bara ett varv kvar. Det här kommer att bli en spurtuppgörelse för jag orkar inte skapa eller få någon lucka till de övriga. Naturligtvis så slutar det precis som jag befarade att det skulle göra. Två hundra meter kvar så kommer Krister Bergström från Fredrikshofs IF och kör om mig. Krister har ett klipp i benen som få andra och jag har inte en chans att gå med honom. Krister vinner och jag blir tvåa, i dagens lopp. Ludvig Nylén  gjorde ett strålande linjelopp och slutade två på dagens linjelopp för killar 14-15 år.
En mycket bra helg trots allt. Utökad ledning i master-cupen, landslagsplatsen klar till nordiska mästerskapen och VM platserna spikade i båda disciplinerna, kan man vara annat än nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar