torsdag 16 maj 2019

Vecka 20/träningsvecka 33

Den här veckan blev det bli lite knöligt att få in alla träningspassen eftersom det är tävlingar i master-cupen i Västerås också, så några av träningspassen ersattes av dessa tävlingar. Men annars så ville jag verkligen köra mycket även den här veckan. Därför så valde jag att börja träningsvecka 33 redan på lördagen.

Lördagen den 11 maj.

Avslutade förra veckans träning med ett tidigt morgonpass och startade den här veckans träning med ett långt G1 4:00:00 pass idag, och för första gången på länge så blev det linjecykeln som kom till användning. Passet kördes ihop med Jakob och vi tog en runda ner till Bengtsfors och hem. Ner så körde vi Gustavsfors och hem så körde vi Lennartsfors. Vi har gjort den här turen åtskilliga gånger tillsammans jag och Jakob, men jag tror inte att vi fått så lite regn på oss någon gång som idag. Det kom några droppar när vi startade, och det kom några när vi kom tillbaka till Koppom på eftermiddagen. Det blev 222 km och 2183 h/m på dryga 7 timmar och ett fikastopp i Bengtsfors.

Söndagen den 12 maj.

Lite gråmulet och blåsigt väder och med ben som värker otroligt mycket. I övrigt så känns kroppen öm och stel, ja det känns som om jag blivit översprungen av en hjord med elefanter, hur det nu känns? I går blev det en lång runda på riktigt, idag en något kortare. Precis när jag skall bege mig ut så börjar det snöa! Inte mycket men ändå. Efter ett litet tag övergår det i regn, men sedan kommer solen men med solen så kommer också blåsten, rena stormen emellanåt.
Tänkte nog mera bara rulla några mil egentligen, runt Skillingmark eller något sådant. Men efter en timma så har det värsta värken släppt i benen och jag bestämmer mig för att köra ett G1 pass på fyra timmar i stället. Så det slutade med 115 km och 1400 h/m innan jag var hemma igen. En rätt så bra helg ändå, med många mil och en hel del höjdmeter. Senare på kvällen gick vi på bio i Åmotfors. Såg filmen om Amundsen och hans resor. En ganska bra film, men jag trodde nog det skulle handla mera om resorna än om bitterhet alla bråk med engelsk männen och brodern.

Måndagen den 13 maj.

Vilodag! Helt vila från all träning. Vi reste till Charlottenberg för att shoppa lite istället. Dessutom så blev det lite cykelservice. Var tvungen att se över lagren på Tarmacen. Det har knarrat något fruktansvärt en tid och jag har inte riktigt lokaliserat vart knarret kommer från. Men nu tror jag att det är styrlagren som det låter i. Jag får väl göra rent lagren och smörja upp dom så får vi se om det blir tyst.

Tisdagen den 14 maj.

I dag så är det Värmlandsserien i landsväg(se egen berättelse).

Onsdagen den 15 maj. 

I dag så blev det ett återhämtningspass på linjecykeln. Körde tillsammans med Annika runt Köla. Trodde att jag löst "knarret" i ramen på tarmacen, men icke. Så efter hemkomsten så blev det till att plocka isär cykeln igen. Den här gången tog jag bort vevlagren. Jag kan inte se eller känna några direkta fel på dom men jag beställde nya i alla fall. Det fick också bli nya styrlager, lika bra att byta allt när jag ändå håller på.

Torsdagen den 16 maj.

Eftersom det blev ett lugnare pass i går så blir det lite tuffare idag. Kör på monarken inomhus ett EB 4x8min. Men nu börjar det bli riktigt varmt att sitta inne och köra så jag tror att det snart är dags att flytta ut monarken i garaget. Passet fixades i alla fall trots att det var lite segt den sista intervallen. Skönt att vara klar med veckans träning i alla fall. 

Fredagen den 17 maj.

Grattis Norge! I dag firas det stort i Norge, en fest som svenskar inte ens kan drömma om. Man klär upp sig och går i stort sett man ur huset för att fira sin dag. Jag önskar att alla någon gång fick uppleva denna nationaldagsyra som råder i hela Norge men framförallt i Oslo på syttende maj. Själv så tar jag en vilodag från träningen och reser till Västerås för tävlingar under helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar