onsdag 22 maj 2019

Värmlandsserien LVG 2019 #2

Den andra deltävlingen i Värmlandsserien är ett tempolopp som går ute på Värmlandsnäs i Säffle och arrangörer är Skruvstads IK. Det här tempot är lite längre än vad vi brukar köra men det är bra. Tar det här som en genomkörare inför tempot i Gottne på lördag.
Till dagens tävling så åker jag ensam, Jakob har lite andra saker att fixa med annars så hade han nog följt med till Säffle. Vädret är ju som gjort för att köra tempo. Varmt och skönt, dessutom är det i stort set vindstilla. Start och mål är vid By kyrka, vändpunkten är vid Ölseruds kyrka. En mycket fin tempobana på ca 35 km. Visserligen inte speciellt kuperad, men inte sämre än någon annan tempobana som jag kört på i år. Startar ganska så optimistiskt och det känns bra i några kilometer. Men sedan känns det väldigt mycket jobbigare. Jag får verkligen slita ont för att överhuvud taget kunna hålla siffrorna uppe. Fram till vändpunkten och någon kilometer till går det hyfsat bra i alla fall, men sedan rasar det. Från kilometer 20-25 vet jag inte riktigt vad jag höll på med, men tydligen allt annat än att vara på ett cykellopp. De sista 5 km in till målet vid By kyrka orkar jag åter trycka på lite mera. Resultatmässigt så bryr jag mig inte så mycket utan fokuserar i stället på nästa tävling uppe i Gottne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar