onsdag 22 maj 2019

Vecka 21/träningsvecka 34

Träningsvecka tjugoett är en lugn vecka med få pass. De pass som jag har kört är lågintensiva pass och detta med tanke på att vi har en lång resa framför oss på fredag. Det är tur att jag trivs så bra uppe i Gottne annars hade resan ditupp blivit riktigt dryg. Det är drygt 70 mil upp till Örnsköldsvik där vi skall bo så det blir till att starta tidigt på morgonen.

Måndagen den 20 maj.

Körde ett G1 pass på tre timmar idag. Det regnade en del på dagen men nu fram emot eftermiddagen så har det upphört. Lite små vattenpuss på vägen gör ingen skada. Körde på tempocykeln och runt Finnskogen, Skillingmark och Köla. En underbar runda i en fantastik miljö.

Tisdagen den 21 maj.

Monarken skulle ha gett mig en lektion i hur jobbigt 4x8 minuter kan vara idag, men istället så reser jag till Säffle och kör andra delen i Värmlandsserien. Ett tempo som körs ut på Värmlandsnäs(se egen berättelse).

Onsdagen den 22 maj.

Lite kvalmigt i luften, men inget regn. Idag blev det veckans andra G1 på tre timmar. Körde på tempocykeln och drog iväg direkt efter jobbet. Turen gick över Koppom, Köla, Ås, Gunnarskog, Arvika och Ottebol. En lagom sväng en onsdagskväll när frugan jobbar.

Torsdagen den 23 maj.

I dag är det träningsfritt, detta i brist på tid. Det är en hel del att fixa med innan avfärd mot Gottne och Ö-vik. Vi reser tidigt på fredag morgon och hela kvällen går åt till cykelservice och packning av bilen. En bil som Norma Precision AB så vänligt sponsrar mig med den här helgen.

Fredagen den 24 maj.

Resdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar