lördag 25 maj 2019

Gottne-Linje(Master-cup)

Helgens andra tävling i Gottne är linjeloppet. I år så startar alla på samma gång och vi kommer köra lika långt. Detta innebär att att vi efter vändningen har en krävande stigning vilket kan bli riktigt spännande.
Idag är det inget strul med mina grejer men däremot så fungerar inte tidtagningen för arrangören, därför skjuts starten upp i tio minuter. Men snart är det upprop i sedvanlig ordning och man får rulla fram till starten. Starten blir lite av en parodi. Några som stod längst fram har efter hundra meter passerat en av komisarie bilarna, den hamnar i sin tur mitt i klungan. Som tur är så löser det sig och komisarie bilen kommer ur klungan oskadad. Jag har nu tagit mig upp i täten på klungan. Det är en kille i H-40 som har gått loss och några som försöker brygga upp till honom men han är stark och håller undan ett tag. Men till slut så är han infångad. Efter ca två mil så är det ett nytt gäng på fyra cyklister som får en lucka. Jag sitter väl inbäddad i klungan när Roger Claesson från Östersund stöter ifatt ledargruppen. Där sprack min plan på att komma med i utbrytningen helt. Blir till att fokusera på att hålla sig i huvudklungan i stället.
Sista kilometern ut till vändning så får Martin Collander från Föreningen Rocket Racing team Sweden och en kille från Stockholm CK en liten lucka på huvudklungan, men när den långa backen börjar så är det en samlad klunga igen. Martin verkar gå väldigt lätt i backen medans jag har det mycket värre. Ja till och med såpass att jag fick släppa några meter just på krönet. Men jag är inte villig att vika ner mig ännu. Spurtar in på sista hjulet och får  lite återhämtning. Klämmer i mig en gel och känner plötsligt att jag piggnar till igen. I backen har det åkt av lite folk och däribland min enda konkurrent för dagen Håkan Samuelsson från SMACK. Jag sitter med i klungan in i målet vid Sidensjö och är ändå ganska nöjd med linjeloppet.
Helgen i Gottne blev ju riktigt bra ändå. Dubbla segrar och 50 ny friska poäng till total cupen är inte så illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar