tisdag 18 april 2017

Mallorca dag 10

På den 10e dagen skolen i vila sade gud till el monstruo. Nä det där var inte riktigt så,  men alla andra har haft en vilodag och då ville jag prova på hur det kändes.🚵😃
Nja det där var heller inte riktigt sant, utan det var väldigt behövligt med en vilodag efter så många dagar i en trasig sadel.  Jag har försökt hitta en sadel på flera olika cykelaffärer runt om på mallorca, men inte hittat vad jag sökt. Idag kändes det som sista chansen när jag begav mig bort mot spezializers egen affärer i Alcudia. När jag kommer fram till affären så är den stängd! Bara att vända mot hotellet igen, tomhänt.
Annars så har jag och Annika besökt gamla stan och marknaden. En väldigt fin del av Alcudia som är bevarad och som man håller stadens marknad i.  En kommers utöver det vanliga, och då tänker jag på frukt och grönsaker. Har nog aldrig i hela mitt liv sett så stora tomater. De var som handbollar! Oliverna var stora som plommon och paprikan var stora som apollo 13. I morgon skall Niklas, Tomas och jag försöka köra lika fort som Kenneth Appel uppför sa calobra(30:56)vilket jag tror kommer att bli mycket svårt. En fantastiskt bra tid av Kenneth. Blir ju upp till bevis när tävlingarna drar igång. Ännu svårare blir det att överhuvudtaget vara i närheten av Stefan Schützers tid,  29:43!!! Den fjäderlätta gorrión närmast flög uppför berget. Snyggt jobbat, nu är det inte så himmla långt upp till Sebastian Henau Gomez tid 24:54!🚵

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar