onsdag 12 april 2017

Mallorca dag 4

Idag är det  dags för en liten klosterrunda. Första klostret att besöka blev Santa Magdalena. En populär pats för ortsborna att fira påsk på.  Här samlas familjer, grillar och har olika aktiviteter för de mindre. Men även andra dagar så samlas folk uppe vid skogsområdet vid foten av klostret. Idag tillexempel var det ett gäng äldre herrar som spelade boule tillsammans.
Nästa  kloster låg på andra sidan av Inka. Sivan och Annika tyckte det fick vara nog med ett kloster om dagen. Så istället för  kloster så startade de resan upp till Coll de sa Batalla. Henrik, Tomas, Johan, Stefan och jag vek av i Selva för att leta upp Santa Llu'cia. Ett kloster precis intill  Mancor de la Vall. En lagom lång backe upp till klostret. Kostig skulle nog benämningen bli hemma, här är  det en riktig kalasväg att cykla på. Efter besöket på Santa Llu'cia så bär det av efter tjejerna. När  vi når Coll de sa Batalla så sitter tjejerna och solar!
Härifrån går nu resan ner mot Port de Pollenca.  Vi delar på oss igen, jag och Stefan har inte riktigt tränat klart för dagen. Jag har ett tabata pass som jag vill  klara av.  Var passar det bäst att köra ett sådant pass?  Ja varför inte  i backen upp till Mirador del Colomer. En härlig dag på cykeln lider mot sitt slut. Efter 115,5 km och 1315 h/m parkerar jag cykeln vid hotellrummet.
/Thommy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar