tisdag 11 april 2017

Resfebern har lagt sig.

Klockan ringer ilsket  redan 02:30. Det är nog väldigt länge sedan jag vaknade så lätt  så tidigt.  Men i hallen står en soldat  redan klädd och färdig  att dra. Han blänger  på mig och säger  “ska vi resa nångång? Eller ska du ligga hela förmiddagen, planet går ju snart!”

Precis klockan tre lämnar vi Åmotfors och beger oss mot Gardemoen och det plan som skall  ta oss till  Mallorca. Planet lyfter precis på utsatt tid och vi är äntligen på väg.

Lite störningar i flygtrafiken trots att många har påskledigt. Men värst är det  över England. Här får vi kryssa oss fram mellan yra påskkärringar som flugit vilse mellan Paris och Amsterdam? Det  värsta är att jag tror banne mig att påskharen Ape'll  var bland dessa yra resenärer, skulle inte han till Italien?¿

Vädret över Europa denna dag är helt underbart. Solen lyser från en klarblå himmel och vi har drygt en timmars flygande kvar innan vi skall landa. De flesta på planet har knoppat in, det är bara några barn som fortfarande är vakna. Till och med resfebern har lagt sig till ro och knoppat in.

Efter  en något  strulig incheckning så får vi våra rum tillslut, ostädat! Trots att det var just för att de skulle städas som vi inte  kunde få rummet  med en gång. Efter att äntligen ha installerat oss på rummet  så blir det till att montera ihop cyklarna.  Jag och Stefan  tar en liten cykeltur på eftermiddagen medan Sivan och Annika tar några timmar vid poolen.

Lagom till middagen så anlände även  Henrik, Johan, Tomas  och Lotti.

/Thommy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar