torsdag 20 april 2017

Mallorca dag 11

Idag är det sista cykedagen här på mallorca. I morgon väntar flyget hem till kalla norden igen. Men innan avresan i morgon så hinner vi med dagens pass. Jag Niklas och Tomas skall ta en gemensam tur. Målet för min del är att försöka sätta en bra tid i sa Calobra. Men vädret är lite sämmre idag mot andra dagar. Det blåser en hel del och är kallare. Ut ur Alcudia har vi följe med de andra cyklisterna från skoghall, alla utom Stefan, Sivan, Jeanette och Annika, de skulle ta en tur senare idag.
Vi körde Selva upp till macken. Där träffade jag på Pasi Halonen och Hans Bergholm från Gottne IF. Utför sa Calobra är det kallt idag, riktigt kallt. Vi fryser rejält när vi når botten av backen. Av med ärmvärmare och väst och rakt in i helvetet. Det går hyggligt bra de första tre kilometrarna tycker jag. Men sedan är det nästan som om bromsen ligger på hjulet. Det gör det naturligtvis inte. Ja kollar hela tiden så att jag inte ligger för högt i wattsiffror.  Efter ytterligare tre kilometer så ser jag att det kommer att bli väldigt svårt med Stefans tid. När det återstår en kilometer så tittar jag ner på cykeldatorn och ser att tiden till Stefan löper ut just. Men ja lyckas holla humör och fokus på plats. När jag passerar mållinjen vid Coll dels Reis så stannar klockan på 33:01. En tid som jag är riktigt nöjd med. Förbättrade mitt personliga rekord med fem minuter! Men om jag bara hade haft Kennets gökur till cykeldator, ja då tror jag faktiskt att självaste Sebastian Hinau Gomez fått se upp!!😉
Resten av dagen blev en riktig blåsig historia. För efter sa Calobra så tog Niclas vägen ner mot polencia och jag och Tomas tog vägen mot So'ller. Från Marratxi blev det ännu värre. För nu vänder vi mot Alcudia och får vinden rakt mot oss. Men efter 171 kilometer och 2790 höjdmeter så svänger vi in vid hotellet.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar