måndag 17 april 2017

Mallorca dag 9

El monstruo.
Vaknar klockan 5:00 och kan inte somna om.  Lika bra att gå upp och sätta på en balja Java. Idag är det många som har trötta ben, och med all rätt. Efter gårdagens bergstur så är det nog skönt att få vila benen lite. Kanske göra en lite mindre tur för att vara trampa ur benen. Mina ben är det tydligen något fel på,  så jag har fått ett nytt namn av vår egen lilla gorrión, han kallade mig för El monstruo!
Efter dagens frukost så tänkte jag ta mig neråt ön mot Eremita de Betlem. Vi får se, kanske är det flera som hänger på.
Det blev ett ganska så stort gäng som drog ner till Arta' och ut till Eremita de Betlem. När vi kom tillbaka till Arta' så reste jag, Tomas och Anders vidare mot Sant Llorenc des Cardrassar. Här viker vi av mot Manacor. På små fina vägar tar vi oss sedan upp mot Petra. Här stannar vi till och fikar före vi fortsätter mot sa Pobla och Alcudia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar