fredag 7 april 2017

Tempocykel Cervélo P2 till salu!

Allebike Tempore


I fjol höst så köpte jag en ny tempocykel. Den gammla hadde tjänat ut sitt syfte tyckte jag, eller ville tycka. i satället för att köpa dessa traditionella märkena som Cervélo, Pinarello eller någon av de
Allebike Tempore
andra stora märken så fick det bli en
Allebike från Allingsås. En riktigt snygg cykel att se på, men går det att cykla på den? En Allebike Tempore är väll som alla andra tempocyklar kan man tänka, obekväm och vinglig. Jag kan nog tycka att Allebiken är något mer vindkänslig än vad Cervélo P2an var. Det råder det inga tvivel om. Men sedan vet jag inte om det beror på ovanan att ha armarna högre upp från styret än vad som var fallet på den tidigare tempocykeln. Men jag tror att jag börjar komma underfund med själva cykeln. Men det återstår en massa jobb. Sittställningen tycker jag att jag fått till ganska så bra. Däremot sadeln är inte bra. Jag har provat olika typer av sadlar men inte hittat någon som passar min lilla stjärt. Utan jag kommer oftast hem med en bakdel som ser ut som ett riktigt babianarsle. Har köpt ett flertal sadal och provat, nähä lika dant med allihop. Tog tillslut den gammla sadeln som satt på Cervélon, och vips så var problemet löst.

Cervélo P2.


Cervélo P2 Pris: 25.000:-
Den gammla cykel då? Vad händer med den? Ja den tänkte jag sälja i befintligt skick. För den som är intresserad så sitter det DI2 Ultegra 11-delat på den. Med växelreglage i både pinnar som i styret.

/Thommy

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar