söndag 11 augusti 2019

Vecka 32/träningsvecka 45

Det blev en sen resa hem från Åland och Nordiska mästerskapen. Vi var inte hemma förrän klockan två på natten och semestern är slut så det var bara att gå upp igen klockan sex för att börja jobba. Ett mycket lyckat NM, men nu är vi tillbaka i vardagen igen. Nu gäller det att toppa sig till SM om två veckor. Får väl börja veckan lite lugnt för att stegra den mot slutet.

Måndagen den 5 augusti.

Det blev ett mycket lugnt pass idag, inga intervaller av något slag  utan bara att försöka rulla lite grann i ett behagligt tempo. Rullade runt Köla enbart för att få bort resstelheten från igår.

Tisdagen den 6 augusti.

I dag så körde jag ett G1 pass på en och en halv timma ink. 4x10 min EB. Jag måste säga att jag verkligen hade tur med vädret idag. För tidigare under dagen så har regnet vräkt ner, men under passet så kom det inte en droppe regn. Passet gick jättebra även om den sista tian var något seg att genomföra. När jag varit hemma en timma eller så, ja då vräkte regnet ner igen.

Onsdagen den 7 augusti.

Idag skulle det ha varit en vilodag från cykeln, men då sa Annika.....nej det sa hon inte😂, hon sa ingenting. Jag bestämde själv att jag skulle köra ett Fart pass med sex repetitioner. Men jag körde stora delar av passet med Annika. Det blåste en hel del idag så Annika vänder hemåt efter nästan tre mil, men jag fortsätter några kilometer till. Intervallerna är jobbiga som bara den, benen är något sega men de går att genomföra dom i alla fall. När jag kommer hem så har Annika dragit igång kitteln med den hemliga drycken som "Dingle" har beställt. Hon köpte de flesta ingredienserna på båten från Åland, det var bara fladdermus öronen som vi fick fixa när vi kom hem, för di ska vara färska.

Torsdagen den 8 augusti.

G1 pass är inte så jobbiga, skall dom köras i fyra timmar så blir det lite jobbigare. Lägger man sedan till en tjugo minuter EB intervall i första delen och en fyrtiofem minuter efter tre timmar, ja då jävlar börjar det likna något. Den första intervallen gick väldigt bra, ja nästan för bra. Totalt set så låg jag ca. 5% över EB vilket egentligen inte är så bra man skall ju ligga i EB zon. Den andra intervallen blev mycket jobbig. Dels så var den fyrtiofem minuter lång, men den skulle också köras i timme tre när man börjar bli riktigt mör. Intervallen blev lite lägre än väntat, men innanför EB zon. Okej att den hamnade i den lägre delen av zonen, men det viktiga var att jag verkligen orkade att genomföra intervallen. Trots allt så är jag nöjd med dagens tränings pass.

Fredagen den 9 augusti.

Idag var det segt på riktigt. Körde ett G1 2:00:00 ink. 6x1min på max. Jag kan ju säga som så att jag nog kört massor av en minutare som varit både snabbare och effektivare än någon av dagen. Jag genomled verkligen alla sex intervallerna, men inte mera. Kände mig också lite stressad av att veta att det var tre underbara tjejer som väntade på att jag skulle tränat klart så att de fick sin farfarsdag.

Lördagen den 10 augusti.

Nu äntligen är det vilodag från träningen. Det är inte det att jag inte tycker om att träna, nej snarare tvätt om. Men ibland måste man vila kroppen för att den skall må bra. Ingenting passar då bättre än en farfarsdag. Det återstår nu ett pass den här veckan och det var meningen att vi, ja några stycken som skall på SM skulle ha kört ihop. Men nu är två sjuka, en på cykelvasan och en bortrest. Detta gör att jag nog kommer att cykla här hemma istället för som planerat uppe i Sunne.

Söndagen den 11 augusti.

Veckans sista pass är ett fyra timmar långt G1 pass med tre stycken tjugominuters EB intervaller. Jag var trött i kroppen i fredags men idag var jag desto piggare igen. En dags vila, tänk att det kan göra så mycket. Alla tre tjugorna strax över mitt EB, och det skiljde totalt 3watt mellan all tre intervallerna! det var jag mycket nöjd med. Det är skönt att kunna avsluta veckan med ett sådant pass, trots en hel del regn och blåst så kändes det förvånansvärt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar