torsdag 22 augusti 2019

Vecka 34/träningsvecka 47

Nu är det inte mycket kvar av säsongen. Till helgen så är det två tävlingar i Stockholm sedan drar vi iväg till Polen och VM i Poznan. Men innan det så är det några träningar som skall göras. Några pass byter jag ut mot tävlingarna i Stockholm och något pass kommer jag att köra i Polen för nu  gäller det att spetsa till det allra sista.

Måndagen den 19 augusti.

Ett G1 pass på två timmar direkt efter jobbet. Jag körde runt Finnskogen och hade ruskig motvind över fjället i dag, men det betydde ju också att det var medvind från Vännacka och hemåt. Från Vännacka till Koppom så körde jag en EB intervall. Igenom Koppom är det femti kilometer i timmen. Det lutar lite lätt utför och jag har en bra vind i ryggen så jag ligger en bra bit över femtio Km/h. Men mitt inne i Koppom så tar intervallen slut och jag slår av och rullar lite lätt. Efter ca. 200 meter får jag se någon som står i vägkanten, en polis! med RADARPISTOL!!! Hahahaha.... ja jävlar i det. Tänk om jag börjat intervallen en minut senare, då kunde jag ha blåst förbi radarn i över 50 km/h, vad hade hänt då?? 📹🚓🙈 .

Tisdagen den 20 augusti.

Åhh herre gud, idag var det jobbigt på riktigt. Jag körde ett fyra timmars G1 pass ink. 1x20min EB och 1x45min EB. Det blåste ganska hårt även idag så det var jobbigt att köra med högprofilfälgar fram. Det blir extra jobbigt att köra intervaller när man skall parera vindkast hela tiden. Nu gick den första EB intervallen riktigt bra, medan den andra gick bra, men inte mera. Kände mig otroligt sliten i kroppen, hoppas det går över snart.

Onsdagen den 21 augusti. 

Idag har jag verkligen tagit det lugnt på träningen. Körde ett G1 som skulle varat i en timme, det blev lite mer, men det gör inget. Rundan kördes ihop med Annika och den gick runt Köla. Det blåste inte lika mycket idag som tidigare dagar men visst kom det en och annan vindpust. 

Torsdagen den 22 augusti.

Mina Garmin Vector 3 pedaler har krånglat en längre tid, å nu har jag tröttnat. Så idag har jag monterat på mina gamla Vector 2 pedaler i stället. Körde också ett sista pass här hemma innan avresan till Stockholm och Stockholms 2-dagars. Det blev ett G1 pass på en timma som jag körde runt Köla. Jag körde på ganska bra men just nu så känns benen sega, riktigt sega.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar