torsdag 15 augusti 2019

Vecka 33/träningsvecka 46

Efter en relativt tung vecka som inte gav någon värre återhämtning efter Nordiska mästerskapen så är den här veckan mycket lugnare. Det är tur det för i slutet av den här veckan så är det återigen dags för SM, den här gången i tempo nere i Jönköping.

Måndagen den 12 augusti.

Börjar veckan med ett lite ovanligt pass, ett pass som jag inte tror att jag kört tidigare. Ett G1 1:00:00 ink. 7x30sek max. Passet i sig gick bra och jag fick ut det jag ville av intervallerna. Men det känns i benen efter gårdagens distanspass.

Tisdagen den 13 augusti.

Annika jobbar kvällen idag, så jag tar en lite längre tur. Kör ett fartpass x6 runt finnskogen, en runda som i vanliga fall är väldigt trevlig. I dag inte lika rolig eftersom det värker och svider i benen dessutom är det en kraftig motvind hela vägen upp över Finnskogen och ner till Vännacka. Men det här är veckans sista tuffa pass inför tempo SM så det är bara att bita i. Tycker att en minuts intervallerna och tjugo sekunders intervallerna går hyggligt i alla fall. Däremot så är fyrtiosekunders intervallerna som vanligt svåra att härda ut. Men några tycker jag blir bra, medans andra blir riktigt dåliga. Nu skall vi försöka att återhämta kroppen tills SM tempot, så nu blir det bara lugn cykling resten av veckan.

Onsdagen den 14 augusti.

Nu åker tempocykeln fram igen. Har kört en hel del på den i år faktiskt men de kortare intervallerna och fart passen har jag kört på landsvägscykeln. Men nu är det ett G1 pass på en timma utan inslag av några som helst intervaller eller något annan, bara en rak G1a. Passet blev något för hårt, egentligen var det nog mera en G2a än en G1a. Lite ångerfull faktiskt när jag kom hem. Man skall köra lugnt när träningen säger det. Det är lika dumt att köra för hårt när man skall köra lugnt som att inte ta i nog hårt när man skall köra lite tuffare. Jag lovar mig själv att ta det lugnare i morgon.

Torsdagen den 15 augusti.

Åter ett rakt G1 pass, det sista innan SM i Jönköping. Idag skulle jag ta det mycket lugnare än vad jag gjorde igår, men icke. Det var så skönt att cykla så det blev lite hårdare ändå istället. Formen känns bra och jag hoppas att det skall gå bra på SM för jag vill verkligen ha revansch på fjolårets fiasko lopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar