torsdag 1 augusti 2019

Vecka 31/träningsvecka 44

Den här veckan skall jag ta det lugnare. Det beror mestadels på att vi i slutet av veckan reser till Åland för att köra Nordiska mästerskapen. Dessa kommer jag att skriva om i egna berättelser, men kan ju säga som så att det är alltid lika roligt och hedrande att få representera landslaget på ett mästerskap.

Måndagen den 29 juli.

Varmt och skönt fortfarande, fast nu hotar man med regn! Dagens pass blev ett EB 4x10 min som kördes på tempocykeln. Känner väl att jag sakteliga börjar komma tillbaka efter både förkylning och den våldsamma kraschen. Jag blev nog lite mera omskakad än vad jag först trodde, ja ungefär som Ian Flemings välbekanta agent 007 James Bond skulle ha sagt "skakad, inte rörd"😂. Intervallerna gjordes, men det fanns liksom inget mer att hämta.

Tisdagen den 30 juli.

På morgonen så regnar det ganska hårt här i Åmotfors och jag är redan trött på't. Dessutom så har temperaturen sjunkit så man måste ha på både mössa och vantar när man ska träna. Passet var ett G1 på fyra timmar. Det hade varit helt okej om inte man efter en timma skulle köra en EB intervall på tjugo minuter. Nu gick intervallen riktigt bra, ja faktiskt så bra att det var en av de bästa tjugo minuterna på mycket länge. Efter intervallen så körde jag G1 i en timma och tjugofem minuter innan det var dags för ytterligare en intervall. För i timma tre så var det en ny EB intervall, men den här gången på fyrtiofem minuter! Herregud, jag har åkt i nästan en och en halv timma och gruvat mig för detta, men nu var den här. Intervallen blev något sämre än tjugo minuterna men den var fullt godkänd. Härligt att känna att man pallade med två sådana intervaller på ett distanspass. Men jävlar vad jag fryser. Ett tecken på att vi går mot en ny istid träffade jag på uppe i Bortan. Där mötte jag en isbjörn med moonboots på fötterna och en ryssfitta(en yvig pälsmössa även kallad pörremösse) på huvudet. Jag sa "fa´n har de moonboots på fötterna?" varpå han svarade "dä ä kallt serrö"

Onsdagen den 31 juli.

Dagens träning var en riktig kortis. En timmas G1 med 4x5sek på max. Ett passande pass nu när vi närmar oss Nordiska mästerskapen. I övrigt så har dagen varit hektisk. Har transporterat bort allt gammalt skit som vi städade ut ur garaget för någon vecka sedan. Har lagat och dragit nya snören i en persienn, dessutom så blev vi av med de gamla altanmöblerna, en riktig röjardag blev det. Vi avslutar dagen på altan med en hemlagad pizza med kaffe och ...nä bara kaffe😉.

Torsdagen den 1 augusti.

Ny månad hösten närmar sig och lite av värmen har återvänt. Startar den här månaden med ett G1 pass på en timma innehållande 4x5sek max. Samma pass som igår alltså och veckans sista ordnade pass. Passet gick bra och jag känner mig hyggligt redo för nordiska mästerskapen i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar